10 فایده اثبات شده از کلم پیچ

همه سبزها فوق العاده سالم هستن و کلم پیچ سرآمد اونا هستش. کلم پیچ شک نداشته باشینً یکی از سالمترین و مغذی ترین غذاهای گیاهی در هستیه کلم پیچ دارای شکلای جور واجور ترکیبات به درد بخور، که بعضی از اونا دارای خواص دارویی قدرتمنده. یه فنجون کلم پیچ خام دارای امتیازات فقط 33 کالری، تقریبا 3 گرم پروتئین، 2.5 گرم فیبر، ویتامینای ( A، C، K، فولات، ویتامین B )، اسید آلفا لینولنیک، اسید چرب امگا3، لوتئین و zeaxanthin و مواد مغذی از جمله فسفر، پتاسیم، کلسیم و روش اینجا 10 تا از فواید کلم پیچ، که به وسیله علم پشتیبانی می شن بیان می شه که شماره یه بسیار اثر میذاره.

 کلم پیچه در میان غذاهای متراکم از مغذی ترین مواد غذایی در کره زمینه
کلم پیچ دارای آنتی اکسیدان قوی مانند کورستین و کامپفروله
کلم پیچ یه منبع عالی از ویتامین C هستش
کلم پیچ می تونه به کاهش کلسترول کمک کنه که ممکنه خطر دچار شدن به بیماریای قلبی رو کم کنه
کلم پیچ یکی از بهترین منابع ویتامین K در دنیاس
مواد ضد سرطان زیاد در کلم پیچ هست
کلم پیچ بتاکاروتن خیلی بالایی داره
کلم پیچ منبع خوبی از مواد معدنیه که بیشتر مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنن.
کلم پیچ لوتئین و گزانتین بالا داره مواد مغذی قوی که از چشم مراقبت می کنه
کلم پیچ به شما در از دست دادن وزن کمک می کنه

کلم پیچه در میان غذاهای متراکم از مغذی ترین مواد غذایی در کره زمینه.

کلم پیچ از سبزیجات محبوب، یه عضو از خونواده کلم (کلم) است. این سبزیه که به کلما مانند کلم، کلم بروکلی، گل کلم، خربزه و کلم بروکسل مربوطه. خیلی از نوعای جورواجور کلم پیچ هست. برگ اون می تونه سبز یا بنفش رنگ و یا به شکل صاف و یا فرفری باشه. عادی ترین نوع کلم پیچ، نوع فرفری یا کلم پیچ اسکاتلندیه که دارای برگای سبز و فرفری و سخت با ساقه فیبریه.
یه فنجون واحد از کلم پیچ اولیه ( حدود 67 گرم ) شامل:
ویتامین A (از بتا کاروتن): 206 درصد از RDA
ویتامین کا: 684 درصد از RDA.
ویتامین سی: 134 درصد از RDA.
ویتامین ب 6 : 9 ٪ از RDA.
منگنز: 26 درصد از RDA.
کلسیم: 9٪ از RDA.
مس: 10٪ از RDA.
پتاسیم: 9٪ از RDA.
منیزیم: 6٪ از RDA.
ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، آهن و فسفر 3٪ یا بیشتر از RDAه.
این مقدار کلم پیچ 33 کالری، 6 گرم کربوهیدرات و 3 گرم پروتئینای داره.
کلم پیچ شامل چربی بسیار کمیه اما بخش بزرگی از چربی اون اسید چرب امگا 3 به نام اسید آلفا لینولنیکه.
با در نظر گرفتن محتوای فوق العاده کم کالری کلم پیچ در میان غذاهای متراکم از مغذی ترین مواد در هستیه. خوردن کلم پیچ تر یه راه بسیار خوبی واسه افزایش محتوای مواد مغذی کل رژیم غذاییه.
توجه: کلم پیچ در مواد مغذی بسیار بالا و در کالری بسیار پایینه، و از بین غذاهای متراکم از مغذی ترین مواد غذایی در این در کره زمینه.

کلم پیچ دارای آنتی اکسیدان قوی مانند کورستین و کامپفروله

کلم پیچ، مانند بقیه سبزیجات برگ دار دارای آنتی اکسیدان بسیار بالا هستش. کلم پیچ دارای بتا کاروتن، ویتامین C و هم اینکه فلاونوئیدهای جور واجور و پلی فنولا هستش. آنتی اکسیدانا موادی هستن که به مقابله با آسیب اکسیداتیو به وسیله رادیکالای آزاد در بدن کمک می کنن آسیب اکسیداتیو منتهی به پیری و خیلی از بیماریها، از جمله سرطان می شه. فلاونوئیدهای کورستین و کامپفرول در کلم پیچ در مقدار تقریباً زیاد پیدا میشه. و فعالیتای مهمی در بدن دارن این مواد در لوله های آزمایش و تحقیقات حیوونی مورد مطالعه قرار گرفتن. اونا دارای اثر کاهش فشار خون، قلب قوی، ضد التهاب، ضد ویروسی، ضد افسردگی و ضد سرطان هستن.

کلم پیچ یه منبع عالی از ویتامین C هستش

ویتامین C یه ماده مغذی مهمه. این یه آنتی اکسیدان محلول در آبه که در خدمت خیلی از عملکردهای حیاتی در سلولای بدنه. مثلا، واسه سنتز کلاژن، پروتئین ساختاری فراوون در بدن لازمه.
کلم پیچ دارای ویتامین C بیشتر از دیگر سبزیجات و شامل حدود 4.5 برابر اسفناج ویتامین C داره .
توجه: کلم پیچ دارای ویتامین C، یه آنتی اکسیدانه که نقشای بسیار مهمی در بدن داره. یه فنجون واحد از کلم پیچ خام در واقع شامل ویتامین C بیشتر از یه پرتقاله.

کلم پیچ می تونه به کاهش کلسترول کمک کنه که ممکنه خطر دچار شدن به بیماریای قلبی رو کم کنه

کلسترول دارای خیلی از عملکردهای مهم در بدن داره. کلسترول واسه تولید اسیدهای صفراوی مورد استفاده قرار گرفته، که به هضم چربی کمک می کنه. کبد کلسترول رو به اسیدهای صفراوی برگشت میده و هر زمان که یه وعده غذایی چرب بخورین داخل سیستم گوارشی آزاد می شه. موادی که اسیدهای صفراوی تجزیه شده نامیده می شن می تونه به اسیدهای صفراوی در دستگاه گوارش وصل شده و از بازجذب اونا جلوگیری شه. این مسئله موجب کاهش مقدار کل کلسترول در بدن می شه. کلم پیچ در واقع شامل اسیدهای صفراوی تجزیه شده که می تونه سطح کلسترول رو پایین بیاره و این منتهی به کاهش خطر بیماریای قلبی در طول زمان می شه. یه مطالعه نشون داد که مصرف روزانه آب کلم پیچ به مدت 12 هفته دلیل 27٪ افزایش HDL خوب و 10 درصد سطح LDL کلسترول بد رو کم کرد در حالی که هم اینکه وضعیت آنتی اکسیدانی بهبود پیدا میکنه. با در نظر گرفتن یه مطالعه، بخار کلم پیچ به طور زیادی اثر اتصال به اسیدهای صفراوی رو زیاد می کنه.
توجه: کلم پیچ شامل موادیه که به اسیدهای صفراوی و کلسترول در بدن وصل می شن. کلم پیچ بخارپز به خصوص موثرتره.

کلم پیچ یکی از بهترین منابع ویتامین K در دنیاس

ویتامین K از مواد مغذیه که واسه لخته شدن خون به طور کاملً مهمه و این عمل رو با پروتئین خاص فعال کننده انجام میده و به اونا توانایی اتصال به کلسیم میده. خوب شناخته شده که داروی ضد بستن وارفارین در واقع با جلوگیری از کارکرد این ویتامین کار می کنه. کلم پیچ یکی از بهترین منابع ویتامین K در دنیاس یه فنجون کلم پیچ خام تقریباً شامل 7 برابر اندازه پیشنهاد روزانه (RDA) است. فرم ویتامین K در کلم پیچ K1است که از ویتامین K2 که در غذاهای سویای تخمیر شده و اجناس حیوونی خاصی پیدا میشه فرق داره این فرم به جلوگیری از بیماریای قلبی و پوکی استخون کمک می کنه.
توجه: ویتامین K از مواد مغذی مهمه که در لخته شدن خون نقش دارن. یه فنجون واحد از کلم پیچ شامل 7 برابر اندازه پیشنهاد ویتامین K داره.

مواد ضد سرطان زیاد در کلم پیچ هست

سرطان یه مریضی وحشتناکه و مشخص شده در اثر رشد کنترل نشده سلوله.
کلم پیچ در واقع دارای ترکیباتیه که اثر حفاظتی در برابر سرطان داره. این شامل ماده سولفورافنه که نشون داده شده واسه کمک به مقابله با تشکیل سرطان در سطح مولکولی موثره هم اینکه شامل ایندول 3 کاربینول، ماده دیگری که به جلوگیری از سرطان کمک می کنه.
تحقیقات نشون دادن که کلما ( از جمله کلم پیچ ) ممکنه به طور زیادی خطر دچار شدن به چندین سرطان رو کم کنه.
توجه: کلم پیچ شامل موادیه که نشون داده شده در لوله های آزمایش و تحقیقات حیوونی واسه کمک به مقابله با سرطان نقش داره اما دلایل آدم مخلوطه.

کلم پیچ بتاکاروتن خیلی بالایی داره

بیشتر ادعا می شه که کلم پیچ پر از ویتامین A هستش اما این غلطه.
اما در واقع دارای بتا کاروتن بالا هستش یه آنتی اکسیدان که در بدن می تونه به ویتامین A تبدیل شه.
توجه: کلم پیچ در بتا کاروتن بسیار بالا هستش یه آنتی اکسیدان که می تونه در بدن به ویتامین A تبدیل می شه.
کلم پیچ منبع خوبی از مواد معدنیه که بیشتر مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنن.

کلم پیچ مواد معدنی بالا داره که بعضی از مردم دچار کمبود اونا هستن

یه منبع گیاهی خوب واسه کلسیمه مواد مغذیه که واسه سلامت استخون خیلی با اهمیته و در تموم عملکردهای سلولی دخالت داره.
این یه منبع مناسب و مناسب از منیزیم، مواد معدنی فوق العاده مهمه که بیشتر مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنن. خوردن مقدار خیلی از منیزیم ممکنه بدن رو در برابر دیابت نوع 2 و بیماریای قلبی مراقبت کنه.
کلم پیچ هم شامل مقدار کمی از پتاسیم، یه ماده معدنیه که به حفظ شیب الکتریکی در سلولای بدن کمک می کنه مصرف پتاسیم کافی به کاهش فشار خون و با کم شدن خطر بیماریای قلبی ربط داره.
یکی از مزیتای که کلم پیچ بیشتر از سبزیجات مانند اسفناج داره اگزالاتا پایینه این مواد در بعضی از گیاهان هست که می تونه از جذب مواد معدنی جلوگیری کنه.
توجه: خیلی از مواد معدنی مهم در کلم پیچ پیدا میشه که کلا بعضی از اونا در رژیم غذایی مدرن موجود نیس. این شامل کلسیم، پتاسیم و منیزیمه.

کلم پیچ لوتئین و گزانتین بالا داره مواد مغذی قوی که از چشم مراقبت می کنه

در پیری بینایی بدتر می شه. حالا خوبیش اینه، چندین مواد مغذی در رژیم غذایی هست که می تونه به جلوگیری از اینجور اتفاقی کمک کنه. دارای دو ماده اصلی لوتئین و گزانتینه آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی که با مقادیر زیاد در کلم پیچ و بعضی غذاهای دیگه پیدا میشه.
خیلی از تحقیقات نشون دادن که افراد با خوردن لوتئین و گزانتین کافی در خطر بسیار پایین تر دو مشکل چشم ( دژنراسیون ماکولا و آب مروارید ) هستن.
توجه: کلم پیچ لوتئین و گزانتین بالا داره مواد مغذی که شدیدا خطر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید رو کم می کنه.

کلم پیچ به شما در از دست دادن وزن کمک می کنه

کلم پیچ کالری بسیار پایین داره اما حجم زیاد داره که به شما احساس سیری میده.
از اونجا که کم کالری و دارای محتوای آب بالا هستش کلم پیچ دارای چگالی انرژی پایینه.
در تحقیقات زیاد نشون داده شده خوردن مقدار خیلی از غذاهای با چگالی انرژی پایین واسه کمک به کاهش وزن موثره.
با وجود مقدار کم کالری، شامل مقادیر کمی از پروتئین و فیبره. این دو از مهم ترین مواد مغذی هستن که به از دست دادن وزن کمک می کنه.
خط پایان: کلم پیچ دارای کالری بسیار پایینه اما دارای مقداری پروتئین و فیبره. که واسه از دست دادن وزن از غذای مناسبه.

.

منبع :