پیاده روی ورزشیه که همراه واسه سلامتی و تناسب اندام به وسیله پزشکان و کارشناسان پیشنهاد می شه. می خواهیمرا به شما بگیم.

 

1- افزایش توانایی مغزی:
هرچقدر که سن زیاد می شه انجام پیاده روی واسه افزایش تواناییای مغزی لازم تر می شه. پیاده روی حتی می تونه اثرات افزایش سن رو کم کنه. تحقیقات قبل از این حتی نشون داده که انجام پیاده روی از بروز فراموشی در افران سن بالا جلوگیری می کنه. پیاده روی برعکس و هماهنگ کردن حرکت دستا و پاها می تونه فواید بیشتری واسه مغز داشته باشه.

 

2- افزایش قدرت استخوانا:
پیاده روی احتمال پوکی استخون رو هم کم می کنه. بررسیا نشون داده زنائی که دست کم 4 سال در هفته پیاده روی می کنن، 40 درصد کمتر در برابر پوکی استخون و شکستگی لگن هستن.

 

ورزشای دیگری مثل دویدن، پرش و وزنه زدن هم باعث افزایش قدرت استخوانا می شن. آدمایی که به دلیل مشکلات در ناحیه مفاصل نمی تونن ورزش شدیدتر بکنن می تونن واسه افزایش تراکم استخون ها پیاده روی کنن.

 

3- بهبود بخشیدن به روحیه:
خیلی از تحقیقات نشون دادن که ورزش با بهبود بخشیدن به روحیه در ارتباطه و باعث کاهش استرس می شه. اگه در طبیعت پیاده روی کنین تاثیر اون بر روحیه بیشتر هم می شه.

 

4- افزایش جریان خون:
انجام فعالیتای فیزیکی همیشگی مانند پیاده روی واسه قلب خوبه. پیاده روی جریان خون رو زیاد می کنه و باعث کاهش فشار خون و خطر سکته قلبی می شه. انجام 30 دقیقه پیاده روی در طول روز واسه سلامت قلب کافیه.

 

5- کاهش خطر افتادن در زمان پیری:
پیاده روی دائم از افتادن در زمان پیری جلوگیری می کنه. کاهش تعادل و ضعیف شدن عضلات باعث افتادن در دوران پیری می شه. پیاده روی دائم باعث افزایش تعادل و افزایش قدرت پایین تنه می شه.

 

6- تقویت حافظه:
پیاده روی همیشگی باعث تقویت هیپوکامپوس می شه. هیپوکامپوس بر حافظه و یادگیری تاثیر داره. بررسیا روی زنان 65 سال و بیشتر نشون داده پیاده روی از کاهش حافظه بر اثر بالا رفتن سن جلوگیری می کنه.

 

7- کاهش در آرتروز:
پیاده روی در طول هفته باعث کاهش درد استخون ها می شه. پیاده روی کارایی رو در افراد گرفتار به آرتروز زیاد می کنه.

 

8- تعادل در اندازه گلوکز خون:
پیاده روی باعث افزایش اندازه گلوکز خون می شه. تحقیقات انجام شده نشون داده که انجام 15 دقیقه پیاده روی باعث کاهش قند خون می شه.

 

9- افزایش ایمنی بدن:
با پیاده روی می تونیم سلامت رو افزایش بدیم. پیاده روی به بدن کمک می کنه که بهتر با بیماریا مقابله کنه. به خصوص اگه از بی خوابی رنج می برید، پیاده روی می تونن واسه شما به درد بخور باشه.

 

10- کاهش وزن:
پیاده روی باعث کاهش وزن می شه و افراد پس از یه مدت پیاده روی دائمی به اثرات عجیب اون در کاهش وزن و تعادل جسمی پی می برن.

 

 

.

منبع :