:
10 غذایی که جذاب تون می کنه

:

مجله سیب سبز: همیشه فکر می کنیم واسه زیباترشدن پوست و مو باید سراغ پزشکان بریم  و با به کار گیری داروهای شیمیایی به شفافی پوست و موهامون کمک کنیم، اما ما اینجا غذاهایی رو تقدیم حضورتون می کنیم که بدون نیاز به دکتر و دارو، قشنگ تر و خو شگل تر شید. 10 غذای زیر به سلامت پوست و موی شما و زیبایی اونا کمک می کنه.
میوه های تیره رو می شناسین؟
کلاژن یه پروتئین طبیعی در پوست و ماهیچه هاست که مسئول حالت ارتجاعی، ساختار و شکل پوسته. بدیش اینه با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش پیدا می کنه، اما می تونین با به کار گیری میوه های تیره، تولید اونو به حالت اولیه برگردونین. پرتقال خونی، گیلاس و بلوبری غنی از آنتی اکسیدان هاییه که باعث کاهش روند پیری و مریضیا می شه. علاوه بر این، این آنتی اکسیدانا باعث افزایش تولید کلاژن و ضخامت پوست می شه و درنتیجه سالم تر و جوون تر به نظر می رسین. از دیگر میوه های غنی از آنتی اکسیدانا میشه به آلبالو، کیوی، تمشک، انار، آلو و قره قروت اشاره کرد.

جوونی تون رو  از دست دادین؟
این غذاها ممکنه طعم لذیذی نداشته باشن، اما غنی از اسیدهای چرب لازمن. اسیدهای چرب به تغذیه پوست، کارکرد سلو لای پوست و سلامت اون کمک می کنن. اونا اجزای تشکیل دهنده غشاهای سلولا در بدن هستن و به تنظیم جریان مواد مغذی در بدن، دفع مواد و ورود و خروج آب به سلولا کمک می کنن و همه این مواد باعث می شه تا جوون تر به  نظر برسین. دانه بذر کتون، ماهی تن، گردو، روغن کانولا، روغن لوبیای سویا و دانه های کدوتنبل از دیگر منابع غنی از اسیدهای چرب لازمن.
نگران سلامت کبدتون هستین؟
اینا غذاها و گیاهانی هستن که کبد رو از وجود سموم و چربیا پاک می کنن و باعث بهتر شدن کارکرد کل بدن می شن. اگه کبد سالم باشه، چشمون براق تر و پوست محکم تر می شه. غذاهای سبزی مثل اسفناج، بروکلی، خردل، شلغم و قاصدک غذاهایی هستن که واسه کبد مناسب ان. این سبزیا و برگای تلخ، شیرینی دندونا رو کم می کنن. تصفیه و پاک کردن دندونا از قندها و کربوهیدراتای با گلاسمیک بالا، غذاها رو به شکلی جذب می کنن که واسه هر سنی مناسب هستن.
پوست تون کدر شده؟
واسه درست کردن 453 گرم پنیر، 5/4 کیلو شیر لازمه، اما حالا خوبیش اینه لازم نیس واسه بازسازی سلو لا روزانه این مقدار شیر یا پروتئین رو استفاده کنین. با افزایش سن سلولای پوست و مو آسیب می بینن و باعث می شن شما سن بالا تر به نظر برسین. اما پروتئین موجود در گوشت، مرغ، پنیر کم چرب و سبزیجات باعث رشد سلولا و بازسازی اونا می شه، در نتیجه پوست جوون تر شده، چین و چروکا کم می شه، ریزش مو کمتر شده و پوست تون شفاف تر می شه. واسه این که همیشه گوشت نخورین یا از خوردن گوشت و لبنیات خسته نشید می تونین به جای اونا لوبیای سویا و عدس بخورین.
پف آلود روزتون رو آغازمی کنین؟
وقتی صبح از خواب بیدار می شید و زیر چشمون تون پف کرده بدین معنا هستش که بیشتر از اندازه لازم بدن تون نمک مصرف کردین. واسه کم شدن اندازه مصرف سدیم که باعث پف و کبودی زیر چشمون می شه، بهتره به عنوان چاشنی غذا از گیاهانی مثل جعفری، پونه کوهی، سیر، آویشن و رزماری استفاده کنین.
نگران کمبود کلسیم تون هستین؟
شیره بادام به دلیل غنی بودن از منیزیم، پتاسیم، منگنز، مس ، ویتامین E، سلنیوم و کلسیم ماده مغذیه که می تونه بهترین جانشین واسه لبنیات باشه. شیره بادام لاکتوز نداره و دارای پروتئین مطلوبیه که باعث درخشندگی موها، سلامت، نرمی و شفافی پوست می شه.
پوست تون کویری شده؟
ویتامین A واسه بازسازی پوست لازمه و کم شدن اندازه اون باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شه. از دست دادن ویتامین A  باعث می شه پوست به زودی خوب نشه و خیلی سریع درآن چین و چروک درآن ایجاد شه. از منابع اصلی ویتامین A میشه به جگر، تخم مرغ و اجناس لبنی شیری اشاره کرد. بعضی از گیاهان مثل هویج و بروکلی غنی از بتاکاروتن هستن که بدن این بتاکاروتن رو به ویتامین A تبدیل می کنه. زردآلو، آلوها، هلو، شلیل و طالبی از منابع غنی از بتاکاروتن هستن.

دنبال اسید چرب به درد بخور هستین؟
سلولای آلوده نمی تونن کارکرد خوبی داشته باشن، وقتی سلولا درست به وظیفه خود عمل می کنن، انرژی بیشتری دارین و به نظر سرحال تر می رسید و احساس خوبی دارین. سبزیجات غنی از مواد معدنی مواد شیمیایی مفیدی هستن که به بازسازی، سم زدایی و تغذیه سلولای بدن کمک می کنن. غذاهای ناسالم، استرس و آلودگیای محیطی باعث می شه سلولا زودتر پیر شن، در نتیجه موها نازک شده و در صورت چین و چروک ایجاد می شه.
دندونای شفاف می خواین؟
سبزیجات تازه خام بهترین غذا واسه پوسته. هویج، کرفس و گل کلم دارای ترکیباتیه که به پاک کردن آلودگی از دندونا کمک می کنه و دندونا شفاف و تمیز می شن. این ترکیب و فیبر موجود در این غذاها باعث پاک کردن باکتریا از روی دندونا می شه. اگه از موادغذایی مثل بلوبری، قهوه و خردل استفاده کردین، بعد از اون برشای خیار تازه یا سیب بخورین.
اکسیر جوونی می خواین؟
این خوراک بیشتر از این که غذای خوشمزه و لذیذی باشه، دارای خواص ضدپیریه. ماهی سالمون غنی از اسیدهای چرب لازم امگا 3 هستش که باعث افزایش جریان خون می شه. رنگ صورتی یا نارنجی ماهی سالمون دارای کاروتنوئیدیه که خاصیت ضدپیری داره و از غشاهای سلولی مراقبت می کنه. علاوه براین باعث تقویت ماهیچه های صورت شده و چین و چروک رو کم می کنه. روی این ماهی به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان و البته به دلیل ویتامین E و کاروتنوئیدهای ضدتورم موجود در اون اضافه کنین و از خوردن یه شام یا ناهار خوشمزه لذت ببرین.

منبع : برترینا

منبع :