آکایران :غذاهای رژیمی شاید یکی از سخت ترین هر مرحله یه رژیم لاغری و کاهش وزن باشه. اگه می خواید لاغر شید و غذاهای خوشمزه ای هم بخورین بهتره سری به لیست غذاهای پیشنهادی ما بزنین.

کاهش وزن و لاغر شدن با خوردن غذاهای خوشمزه رژیمی

آنایی که فکر می کنن غذای سالم مزخرف، خسته کننده، بی مزه و ناراحت کننده س در اشتباه هستن. بذارین آماده کردن چند غذای خوشمزه رو به شما بیاموزیم که کمک می کنن طرز فکرتون رو تغییر بدین. شک نداشته باشینً یاد می گیرین که غذاهای سالم، خوشمزه و با کالری خیلی کم رو دوست بدارین. با این مقاله کاری می کنیم هم از غذاهایی که می خورید لذت ببرین و هم چاق نشید. پس با ما همراه باشین.

 

10 غذای رژیمی خوشمزه ای که لاغرتان می کنه!!

بوقلمون برگر آویشن واسه کسائی که رژیملاغری دارن

واسه جفت و جور این غذا به دو قاشق چای خوری آویشن خردشده نیاز دارین که با گوشت بوقلمون کم چرب ترکیب کنین. ما پیشنهاد می کنیم که مقداری لیمو یا عصاره لیمو ترش هم اضافه کنین.

کارشناسان پیشنهاد می کنن که به جای نمک از آب لیمو یا عصاره لیمو ترش استفاده کنین. با این وجود، اگه هنوز به نمک نیاز دارین، کمی اضافه کنین ولی نه خیلی زیاد. گوشت رو به تیکهای کوچیک شکل بدین و اونا رو در فریزر نگه دارین یا به شکل تازه کباب کنین. اونو با سبزیجات و نون گندم کم کالری بخورین و اصلا نگران زیاد شدن وزن نباشین.

 

بوریتوی صبحونه سفیده تخم مرغ

این نوع صبحونه مقدار زیادی پروتئین بهتون میده. سه عدد تخم مرغ تازه وردارین، زرده ها رو از سفیدهای اونا جدا کنین، سفیدها رو هم بزنین و با مقداری گوشت کم چربی، مثل گوشت بوقلمون یا مرغ مخلوط کنین. اگه گوشت نمی خورید، به جای اون از لوبیا، پنیر کم چرب، یا سبزی تازه و یه قاشق سس سالسا استفاده کنین. ً از یه نون گندم سالم و کم کالری استفاده کنین.

 

 

سالمون کباب شده با سبزیجات به همراه سالاد

ماهی کباب شده یا پخته شده هم ایده خوبیه. از ماهیای روغنی، مثل سالمون، تون یا ساردین دوری نکنین. چربی اونا واسه پوست، مو و بینایی شما سلامتی آوره. هم اینکه شما رو به مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارن. خلاق باشین و هر نوع ماهی با طعم بسیار خوبی رو با اضافه کردن پونه، رزماری، جعفری، شید، فلفل، آویشن و هر سبزی یا چاشنی دیگه درست کنین. ماهی رو تا ۱۵ دقیقه کباب کنین. غذا رو با سبزیجات سبز سرو کنین.

 

 

سالاد هویج تایلندی واسه کسائی که رژیم لاغری دارن

طرفدار آشپزی تایلندی هستین؟ پس شایدً میدونید که ادویه کاری سنتی مقدار زیادی کالری داره. ناراحت نباشین. چیزی که می تونین به جای اون استفاده کنین مخلوطی از سس ماهی تایلندی، آب لیمو یا عصاره لیمو ترش، کمی شکر خام شیرین، گرد فلفل قرمز، هویج، یه مشت بادام زمینی برشته شده و نودل برنجی پخته شده. این غذا خوب به نظر میاد و حتی مزه اش هم از غذاهای تایلندی بهتره!

 

 

آش جو دوسر با میوه واسه کسائی که میخوان لاغر شن

چه دارای وزن ایده آلی باشین و چه در حال تلاش واسه کاهش وزن باشین، هیچوقت از صبحونه خود نگذرید. چیزی که ما پیشنهاد می کنیم اینه که روزتون رو با یه خوراک کوچیک از جو دوسر شروع کنین. صبح زود بدن خود رو با ویتامینا، مواد معدنی و فیبر شارژ کنین. ممکنه واسه اینکه مزه بهتری بده بخواین شیر و میوه تازه استفاده کنین. یه تیکه گلابی یا یه مشت توت روی آش جو دوسر تون حدود ۱۵۰ – ۱۸۰ کالری درست می کنه و باعث چاقی شمام نمی شه.

 

 

پیتزا با نون ذرت واسه کسائی که رژیم لاغری دارن

اگه نمی تونین منوی غذایی خود رو بدون پیتزا تصور کنین، ما پیشنهاد می کنیم که یه نوع سالم از این غذای ایتالیایی رو امتحان کنین. از پنیر و نون ذرت کم چربی استفاده کنین. نون ذرت می تونه بطور موفقیت آمیزی با نون پیتزای کم کالری جانشین شه. مواد بالای پیتزا رو بریزین، اونو در فر بذارین، اجازه بدین پنیر ذوب شه و وقتی پیتزا هنوز گرمه نوش جون کنین. از ریختن موادی مثل سوسیس و کالباس روی پیتزا دوری کنین و به جای اون از سویا استفاده کنین.

 

 

اسپاگتی کدوسبز خام با سس مارینارا ( سس گوجه فرنگی و سیر )

واسه دو نفر، به دو عدد کدو سبز پوست کنده، ۳ گوجه فرنگی، ۱ قاشق سوپ خوری از ادویه مورد علاقه خود، کمی نمک، ۱ عدد فلفل دلمه قرمز شیرین و یه فنجون گوجه فرنگی خشک شده نیاز دارین. به کار گیری یه وسیله پوست کن سبزیجات باعث می شه نوارهای کدوسبز مثل فتوچینی شن ( یه جور از پاستا که به اسپاگتی هم معروفه).

بقیه موادی که در بالا ذکر شد رو تو یه مخلوط کن بریزین. یه یا دو دقیقه بعد سس گوجه فرنگی شما آماده س. سس مارینارای خونگی رو روی نوارهای کدوسبز بریزین.

 

 

سینه مرغ پر شده با اسفناج واسه کسائی که میخوان لاغر شن

واسه جفت و جور این غذا به مقداری فیله مرغ، ۱ فنجون برگ اسفناج، ۱ پیاز زرد خرد شده، ۱ فنجون پنیر فتا، ۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون، مقداری فلفل و نمک نیاز دارین. فیله رو گرد کنین، بعد ۴ الی ۵ دقیقه پیاز رو در روغن زیتون سرخ کنین، اسفناج و بعد پنیر، فلفل و نمک رو اضافه کنین.

همه اونا رو در فیله مرغ بپیچید و بعد با یه خلال دندون محکمش کنین. مرغ شکم پر رو روی حرارت ملایم ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید. یادتون باشه که هر لحظه مرغ رو بچرخونین. خلال دندون رو وردارین و سرو کنین.

 

 

سالمون تنوری و گیاه مارچوبه واسه لاغر شدن

شما به مقداری فیله سالمون و مقداری برگ مارچوبه نیاز دارین. فر رو از قبل بین ۴۲۰ تا ۴۳۰ درجه فارنهایت گرم کنین. مارچوبه رو روی سالمون بذارین، بعد ماهی رو در فویل پوشیده شده با روغن آشپزی بذارین. از مقداری فلفل و نمک واسه طعم دادن استفاده کنین، یه لیموی کوچیک رو در بالای فیله فشار بدین و همه اونا رو با باز گذاشتن یه فضای کوچیک در فویل بپیچید. ماهی رو در فر گذاشته و ۱۵ دقیقه یا بیشتر منتظر بمونین. غذا آماده س! اونو با سبزیجات تازه بخورین.

 

 

املت توسکانی واسه کاهش وزن

۳ عدد تخم مرغ، ۲ عدد گوجه فرنگی قرمز، ۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون، یه چهارم از یه پیاز زرد متوسط، کمی فلفل و مقداری نمک وردارین. پیازها رو ۴ دقیقه سرخ کنین، بعد گوجه ها رو اضافه کرده و مخلوط رو تا وقتی که آب اون بخار شه بپزید. تخم مرغای هم زده، فلفل و نمک رو اضافه کنین و همه اونو چند دقیقه ای روی حرارت ملایم بپزید.

 

 

منبع :