10 غذای سالم واسه چربی سوزی و کاهش سریع وزن

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ همه می دونیم که پیدا کردن راه حلایی به دور از خطر و همراه با سلامتی واسه چربی سوزی و کاهش وزن مشکل امروزه هممون هستش.

“شما همون چیزی هستین که می خورید! ” و “هر چی بخورین (بکارید!) همون رو برداشت می کنین” دو جمله معروف هستن که به بهترین شکل نشون میدن چه قدر چگونگی غذا خوردن می تونه بر سلامتی و وزن تون تاثیر بزاره. در این دو روزِ زودگذرِ دنیا، تا کِی می خوایم شکم مون رو پر از غذاهایی فراوری شده بکنیم که نه فقط پر از مواد نگهدارنده هستن، بلکه شاملِ سمومی بسیار هستن که ممکنه واسه بدن مون مضر و خطرناک باشن. نتیجه خوردن این غذاها رو می تونیم در گسترش چاقی و دیگه بیماریای مربوط به اضافه وزن مثل مشکلات قلبی و کلسترول، دیابت، و بسیاری دیگه مشاهده کنیم. ولی به راستی، می تونیم با خوردن خوراکیای سالم و درست از همه این مشکلات جلوگیری کنیم. ۱۰ سالم ترین خوراکی واسه چربی سوزی و کاهش وزن کدوم ان؟

۱. خوراکیای پر از فیبر

مثل بلغور جو و نون سبوس دار (نون با آرد کامل) واسه کاهش وزن تون بسیار خوب و به درد بخور هستن. این خوراکیا می تونن واسه یه مدت طولانی تر شما رو سیر نگه دارن. کمک می کنن سطح کلسترول بدِ خون تون پایین بیاد.

۲. لیمو

یه عامل سم زدای خیلی خوبه که می تونه کمک کنه سرعت چربی سوزی تون بیشتر شه، ؛ مخصوصا وقتی اونو با آب گرم یا آب هویج مخلوط کنین و قبل از صبحونه بخورین.

۳. سیب

می تونه باعث شه به یه وقتی بیشتر احساس سیری کنین، و اینطوری پرخوری نکنین.

۴. سیب زمینی

رو به اشتباه، یه خوراکیِ پرچربی می دونن؛ البته اگه اونو سرخ کنین، این مسئله درست از آب در میاد. ولی اگه سیب زمینی رو به صورت پخته نوش جون کنین، غذایی به طور کامل سالم و خوبه. سیب زمینی تقریبا فقط ۹۷ کالری داره.

۵. انگور

پر از آنتی اکسیدان ها و پر از انرژیه. انگور هم فقط حدودا ۷۰ کالری داره.

۶. پرتقال

حتی کم تر از ۵۰ کالری داره و پر از فیبره.

۷. سالادها

(البته) با سسِ کم، از دیگر خوراکیای محبوب و سالم هستن که می تونین در رژیم غذایی تون داشته باشین. اونا کالریِ کم ولی ارزش غذاییِ بالا دارن.

۸. ماهی

پر از اسیدهای چرب است و می تونه به کاهش کلسترول بد در خون تون کمک کنه. ماهی به کاهش وزن کمک می کنه و واسه سالم نگه داشتن قلب هم خوبه. ماهی تن و سالمون از جمله ماهیایی هستن که اسید چربِ بالا دارن.

۹. بروکلی

کالریِ کم داره و پر از ویتامینای A و C هستش.

۱۰. تیکهای بسته بندی و نوشیدنیای پروتئینی هم مخصوصا واسه آدمایی که به دنبال چربی سوزی و پرورش عضله هستن، پیشنهاد می شه.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه
  • ی سریع و آسون کل بدن