:آرامش اعصاب و روان یعنی داشتن روحیه ای خوشحال و جلوگیری از دچار شدن به 90 درصد بیماریای جسمی و روحی. تغذیه ای واسه آرامش اعصاب یعنی شامل هرآنچه بدن نیاز داره تا خوشحال و سرحال باشه. بعضی وقتا ، زندگی کمی استرس زا می شه و هممون می خوایم واسه رسیدن به آرامش اعصاب ،کاری انجام بدیم ؛با اینکه که ورزش ،همیشه بهترین راه واسه کاهش استرس و تقویت اندورفینا هستش ، نویسنده کتاب "زندگیت رو دوباره هماهنگ کن" 10 غذای برتر واسه آرامش اعصاب رو تو یه لیست قرار داده که در ادامه این بخش از سلامت معرفی می کنیم.

بهترین خوراکیا و مواد غذایی واسه آرامش اعصاب

آجیل و دانه ها موثر در آرامش اعصاب:

آجیل پر از منیزیم ، سلنیوم ، روی ، ویتامین E و ویتامین B هستش و وقتی که به مقدار زیاد دریافت می شه ، به آرامش اعصاب کمک می کنه. بادام زمینی و دانه کدو تنبل پر از منیزیم هستن ، اما بادام زمینی دارای محتوای سدیم بالا هم هست به خاطر همین وقتی که به مقدار زیاد دریافت می شه، واسه سلامت شما مناسب نیس.

عسل واسه آروم شدن اعصاب :

ماده غذاییه که خیلی از مردم اونو می شناسن و ازش استفاده می کنن ، اما نمی دونن که میشه اونو واسه آرامش ذهن و بدن استفاده کرد . عسل ،به عنوان ماده ای که شامل مقدار خیلی از تریتوفانه شناخته شده ، که به کاهش اضطراب و آرامش اعصاب کمک می کنه.

 

سوپ سبزیجات واسه آرامش اعصاب :

سوپ هم از جمله بهترین غذاهاییه که اعصاب شما رو آروم می کنه. سوپ خیلی موثره  چون کمک می کنه تا از اجزای خارجی و عفونتای بدنتون که یکی از دلایل اصلی است که افراد رو ناراحت می کنه ، خلاص شید.

شما باید سراغ سوپایی که شامل سبزیجاتی مانند ، گوجه فرنگی ، فلفل سبز ، هویج هستن ، برید و می تونین سیر ، اسفناج ، آویشن و خیلی از مواد دیگه که می تونین واسه بهبود سلامت خود استفاده کنین رو ،به سوپ اضافه کنین.

شیر واسه آروم شدن اعصاب:

اگه به یه آرامش بخش فوری نیاز دارین ، یه لیوان شیر گرم آماده کنین. شیر گرم به عنوان ماده ای که شامل تریتوفانه ،شناخته شده – ترکیبی که به تولید سروتونین ( حدود 43% ) کمک می کنه . سروتونین به عنوان ماده ای که موجب احساس لذت همراه با کمک به خواب می شه ، شناخته شده.

شما همیشه در طول روز می تونین از شیر سرد استفاده کنین ،تا از مریضی جلوگیری کنه چون شیر سرد هنوز پر از کلسیم است و باعث آرامش هم می شه.

کرفس واسه آرامش اعصاب :

از نظر تاریخی ، کرفس به عنوان پاد زهر واسه استرس ، همراه سبزیجاتی که بقراط به عنوان یه ماده نیرو بخش واسه آدمایی که از فشار عصبی رنج می برن، تجویز می کرد، روش زوم شده بود. امروزه ، کارشناسان تغذیه مصرف روزانه کرفس رو به عنوان یه برنامه موثر واسه پایین آوردن فشار خون بالا می شناسن . فشار خون پایین منتهی به توانایی بهتر واسه آرامش می شه.

جو دو سر غذایی واسه آرامش اعصاب :

تا وقتی که بدون قند باشه ، جو دو سر به دلایل زیادی به آرامش کمک می کنه . اول ، این کربوهیدرات پیچیده جذب تریپتوفان رو که منتهی به تولید سروتونین می شه رو زیاد می کنه – سروتونین ، یه ماده شیمیایی مغزیه که به بدن کمک می کنه تا آرامش یابد . علاوه بر این ، جو غنی از ویتامین B6ه – ویتامینی که به عنوان ضد استرس شناخته شده و ملاتونین ، یه هورمونه که از آرامش سالم و خواب پشتیبانی می کنه.

آرامش اعصاب با ماهی آب سرد :

ماهیای آب سرد مانند ، ماهی خال مخالی ، ماهی تن ، ماهی سالمون ، ساردینا و شاه ماهیا دارای اسیدای چرب امگا 3 زیادی هستن . امگا 3 کمک می کنه سطح serotonin زیاد شه در حالی که تولید هورمونای مربوط به اضطراب مثل کورتیزول و آدرنالین رو سرکوب می کنه . علاوه بر این ، نشون داده شده که امگا 3 فشار خون بالا رو پائین می آورد.

موز مناسب واسه آرامش اعصاب :

این میوه ،پر از پتاسیم و منزیمه و به عنوان آرامش بخش طبیعی ماهیچه شناخته شده. از اون جایی که ماهیچه های آروم شده بدن رو تشویق می کنن تا آروم شن ، منابع پتاسیم و منیزیم ( مانند موز ) یه راه عاقلانه واسه کاهش استرسای جسمی هستن.

موز شامل تریپتوفان هم هست که باعث آزاد شدن سروتین در مغز می شه.

کمک شکلات تلخ به کاهش استرس :

شکلات تلخ به کاهش سطح استرس در مغز کمک می کنه و بدین دلیل انجام می شه که شامل سروتین ، آندورفین و دوپامینه که هورمونایی عالی واسه کاهش سطح استرس در مغز هستن. مطمئن شید که شکلات 70%می خورید.

 

 

تخم مرغ واسه آرامش مغز :

مثل شیر ، تخم مرغ منبع آمینوهای پر از تریپتوفانه که آرامش بخش مغزه . حتما تخم مرغ رو در رژیم غذاییتان در صبحونه یا به عنوان میان وعده استفاده می کنین.

: