10 غذای کالری سوز

به گزارش آلامتو به نقل از womanitely ؛ غذاهای زیادی وجود دارن که می تونین واسه سوزوندن کالری بدن بخورین. خبر خوب اینه که این غذاها بسیار خوشمزه هستن و مواد مغذی اونا واسه بدن خیلی زیاده. تلاش کنین چند تا از این غذاها رو وارد رژیم روزانه و یا هفتگیتان کنین و ورزش منظم رو هم یادتون نره. با این روش می تونین کالری زیادی رو بسوزونین و همیشه سالم بمونین.

هم اینکه بخونین :

  • غذای کالری منفی چیه؟
  • کالری غذاها

گریب فروت

متابولیسم بدنتون رو بالا ببرین و کالری زیادی بسوزونین این میوه به شما کمک می کنه که به مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنین. هم اینکه گریب فروت میوه ای پر از فیبره که سطح گلوکز خون رو ثابت نگه می داره. می تونین این میوه رو به تنهایی، همراه سالاد و یا در نوشیدنیها بخورین.

کرفس

راز کرفس بسیار ساده س!: دارای مقدار کم کالریه و بیشتر از اون چیزی که خوردین کالری بدنتون رو می سوزونه. کرفس به دلیل اینکه سبزی آبداریه واسه بدن خیلی خوبه. بهترین راه مصرف این سبزی واسه گرفتن همه مواد مغذی اون در ترکیب با میوه ها و سبزیجات دیگه س. پس اونو به تنهایی نخورین.

غلات

دانه غلات سبوس دار سالمتر و مغذی تر از غلات تصفیه شده غیر سبوس داراس. این نوع غلات باعث پیشگیری از بیماریهای طولانی می شن. این نوع غلات می تونه یکی از مهمترین بخشهای رژیم غذایی باشه چون که در معده دیر هضم می شن. پس مدت زمان زیادی احساس سیری می کنین. دانه غلات سبوس دار دارای شکلای جور واجور ویتامینها و مواد معدنیه و اندازه چربی اون پایینه.

چای سبز

اگه تا حالا متوجه نشدین که چای سبز باعث افزایش متابولیسم می شه الان زمانیست که باید متوجه اون شید. این گیاه عجیب آسیایی جزیی از برنامه رژیمی ما شده اما نمی تونیم خواص اونو از یاد ببرم. چای سبز پر از آنتی اکسیدانهاست و به خاطر همین باعث افزایش متابولیسم و کاهش وزن می شه. فقط کافیه یه فنجون از اون بخورین تا بدنتون از اون لذت ببره.

امگا 3

از نظر علمی ثابت شده که امگا 3 باعث تنظیم متابولیسم بدن می شه. امگا 3 اسید چربیه که روی هورمون لپتین تاثیر میذاره. این هورمون سوخت چربی رو کنترل می کنه. چون بدن قادر به تولید امگا 3 نیس باید از راه مصرف ماهی ها (تونا، قزل آلا) و یا مکملای امگا 3 ،اونو وارد بدن کنیم.

قهوه

به نظرم کسی نمی تونه روزش رو بدون نوشیدن یه فنجون قهوه داغ شروع کنه. کافیین به ما کمک می کنه که سرحال و حواس جمع باشیم. وقتی که کافیین وارد بدن می شه ضربان قلب بالا میره و مقدار اکسیژن بیشتری وارد بدن می شه پس بدن کالری بیشتری می سوازند. بدیش اینه این اثر قهوه روی بدن به دلیل موادی(شکر،کرم) که به اون اضافه می کنن از بین میره. به جای قهوه می تونین از دارچین استفاده کنین.

آواکادو

آواکادو یکی از چربی سوزهای بسیار قویه و دارای چربی اشباع نشده که باعث بالا رفتن متابولیسم می شه و سلولهای انرژی ساز بدن رو از آسیب رادیکالهای آزاد در امان نگه می داره. آواکادو دارای خواص زیادیه: سطح کلسترول خون رو پایین می اورد، باعث بهتر شدن زخمها می شه و خطر بیماریهای قلبی و سکته رو کم می کنه و واسه چشم و مو خیلی خوبه. می تونین واسه صبحونه آواکادو رو همراه نمک دریا و گوجه استفاده کنین. هم اینکه می تونین اونو همرا لوبیا سبز و سالاد اسفناج بخورین و یا یه نوشیدنی گوارا از ترکیب دارچین و آواکادو و نارگیل درست کنین.

غذاهای تند و فلفلی

غذاهای تند و فلفلی باعث سوزوندن بیشتر کالری می شن. این غذاها دارای اندازه کم کالری هستن و افزودنی خوبی واسه غذاهایتان هستن.

دانه سالبا چیا

این دانه پر از پروتئین، فیبر و امگا 3 هستش و متابولیسم رو زیاد می کنه اشتها رو کم می کنه، و باعث افزایش هورمون گلوکوژن می شه ،که یکی از هورمونهای مهم چربی سوز است. مقداری از دانه اونو در آب بخیسانید تا اندازه دانه اون 15 برابر می شه. این دانه مدت زمان طولانی شما رو سیر نگه می داره و باعث جلوگیری از اضافه وزن می شه. می تونین اونو همراه با سالاد و یا در نوشیدنیها استفاده کنین.

آجیل برزیلی

آجیلی برزیلی یکی از خوشمزه ترین آجیلهای دنیاست. این آجیل از راه تبدیل هورمون ثیرویید به T3، که فرم فعال هورمون ثیروییده، متابولیسم بدن رو زیاد می کنه. این هورمون با سلولیته بدن می جنگد و سیستم ایمنی بدن رو افزایش می ده. می تونین این آجیل رو با میوه هایی مثل انبه هندی، انبه و در سالاد میوه استفاده کنین هم اینکه می تونین اونو با شیر و وانیل مخلوط کنین.

.

منبع :