10 غذای کم کالری واسه لاغری

غذاهایی واسه کاهش وزن و لاغری

اگه می خواین وزن کم کنین و لاغر شید این غذاهای کم کالری رو انتخاب کنین و بخورین.

 

کاهش کالری دریافتی، یکی از راه های موثر واسه کاهش وزن است. با این حال، وقتی از ارزش تغذیه ای صحبت می کنیم باید یادمون باشه که همه موادغذایی با هم برابر نیستن. بعضی از موادغذایی واقعا کالری کمی دارن اما اندازه موادمغذی شون هم بسیارکمه، پس وقتی کالری دریافتی رو با هدف کاهش وزن محدود می کنین، انتخاب موادغذایی بسیار مغذی اهمیت خاصی پیدا می کنه؛ یعنی موادغذایی که پر از موادمغذی هستن اما کالری زیادی ندارن.

 

نکته مهم دیگه اینه که رژیم غذایی پر از موادغذایی کامل و بسیار مغذی، می تونه احساس سیری مطلوبی رو با کالریای کم به وجود بیاره. در ادامه با مهم ترین موادغذایی کم کالری آشنا میشیم که بیشترشون بسیار مغذی هستن و می تونن نقش برجسته ای در کنترل و کاهش وزن دارا باشن.

 

_ گوشت و مرغ کم کالری واسه کاهش وزن

اگه می خواید کالری دریافتی تون رو کم کنین، نباید از اهمیت گوشت و مرغ غافل شید، چون این مواد غذایی شامل پروتئین زیادی هستن. پروتئین به شما کمک می کنه احساس سیری طولانی تری رو تجربه و در نتیجه کالریای کمتری رو در طول روز دریافت کنین. اگه می خواین از گوشتای دارای کمترین اندازه کالری استفاده کنین، باید سراغ شکلای جور واجور به طور کامل بدون چربی برید. چربی تراکم کالری زیادی داره، پس گوشتای همراه با چربی دارای کالری بیشتری هستن.

 

گوشت گوساله بدون چربی واسه لاغری

آدمایی که میخوان کالریای دریافتی رو محدود کنن، لازم نیس گوشت گوساله بدون چربی رو کنار بذارن. گوشت گوساله واقعا مغذیه و به عنوان یکی از منابع مهم واسه دریافت ویتامین B12 و آهن شناخته می شه. آهن، یکی از مواد مغذی لازم واسه بدنه که اکسیژن رو به سرتاسر بدن منتقل می کنه و ویتامین B12 هم واسه تشکیل سلولای قرمز خون لازمه.

 

سینه مرغ بدون پوست و بدون استخون واسه تناسب اندام

مرغ، یکی از بهترین گوشت هاست که در گروه منابع عالی واسه دریافت پروتئین هم قرار میگیره. شما می تونین با جدا کردن تموم پوست مرغ و چربی هاش، کالری این گوشت رو به کمترین حد ممکن برسونین.

مقدار کالری: 110 کیلوکالری در هر 100 گرم

 

سینه بوقلمون لاغری

سینه بوقلمون هم پروتئین زیادی داره و هم ویتامین B6 و B3. ویتامینای B به بدن کمک می کنن تا موادغذایی رو تجزیه و اونا رو به انرژی تبدیل کنه.

مقدار کالری: 111 کیلوکالری در هر 100 گرم

 

_ سبزیجات کم کالری واسه کاهش وزن

بیشتر سبزیا واقعا کم کالری هستن، درحالی که اندازه خیلی از ویتامینا، املاح، فیبر و آنتی اکسیدان ها دارن. با در نظر گرفتن همین ویژگیای عالی، سبزیا به بهترین منابع غذایی واسه کاهش وزن تبدیل می شن. خیلی از سبزیا شامل فیبر و آب زیادی هستن که کنار هم، احساس سیری پایدار و مطلوبی ایجاد می کنن، درحالی که کالری زیادی به بدن نمی رسونن. البته سبزیای نشاسته ای مانند سیب زمینی و کدوتنبل کالری بیشتری دارن، اما واقعا مغذی ان.

 

خیار

خیار خیلی کم کالریه، چون بیشتر اون از آب تشکیل می شه. نکته خیلی مهم دیگه، اینه که خیار شامل مقدار مناسبی از ویتامین K و چند مورد از ترکیبات گیاهی خوبه.

مقدار کالری: 45 کالری در هر خیار، یا 15 کیلوکالری در هر 100 گرم

 

تربچه

تربچه، یکی از سبزیای تُند و بسیارکم کالریه که عطر و طعم خاص ای داره. این سبزی تُرد، مقدار مناسبی از ویتامین C و مقدار کمی از فولات رو واسه بدن جفت و جور می کنه.

مقدار کالری: 1 کیلوکالری در هر تربچه، یا 16 کیلوکالری در هر 100 گرم

 

کرفس

افراد رژیمی معمولا کرفس رو به عنوان یکی از بهترین سبزیای کم کالری می شناسن، اما نمی دونن که این سبزی بسیار مغذیه. کرفس پر از ویتامین K و ترکیبات گیاهی خاصیه که همه خواص ضدالتهابی دارن.

مقدارکالری: 6 کیلوکالری در هر ساقه، یا 16 کیلوکالری در هر 100 گرم

 

اسفناج

اسفناج پر از فولات، منگنز و ویتامینای A، C و Kه. علاوه بر این، اندازه زیادی آنتی اکسیدانای ضدسرطان مانند فلاونوییدها و کاروتنوییدها داره. شروع وعده های غذایی با سالاد اسفناج یا شکلای جور واجور سبزی های برگ سبز تیره می تونه به شما کمک کنه تا احساس سیری طولانی تری رو تجربه کنین و اندازه کالری مصرفی رو در وعده غذایی اصلی راحت تر کم کنین.

مقدار کالری: 7 کیلوکالری در هر لیوان، یا 23 کیلوکالری در هر 100 گرم

 

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای ذاتا شیرینه و اندازه خیلی از فیبر، ویتامین C و کاروتنوییدها داره. کاروتنوییدها، ترکیبات گیاهی ضدسرطانی هستن که می تونن به بهتر شدن سلامت چشم هم کمک کنن.

مقدار کالری: 37 کیلوکالری در هر فلفل دلمه ای، 31 کیلوکالری در هر 100 گرم

 

.

منبع : taknaz.ir