10 غذا واسه داشتن شکم تخت

به دنبال از دست دادن چربی شکم واسه یه شکم صاف هستین؟ نفخ شکم و یا حمل وزن ناخواسته در ناحیه میانی شکم می تونه ناراحت کننده و خجالت آور باشه واسه فرق بین این دو، نفخ و اتساع موقت شکم که می تونه به وسیله عکس العمل به غذاهای خاص، عوامل روش زندگی یا وضعیت پزشکی، مانند کبد و یا مریضی قلبی ناشی شه.

نفخ شکم که واقعاً گاز روده است و چربی اضافی نیس با این حال، اگه شما اضافه وزن دارین و می خواین به مدت طولانی شکم تخت داشته باشین تنها راه حل از دست دادن وزنه گاز و یا اضافه وزن باعث مشکل شکم شما هستش چیزی که شما واسه قرار دادن در چنگال خود انتخاب می کنین می تونه کمک یا مانع داشتن یه شکم صاف شه با مطالعه این مقاله حدود 10 غذا واسه کمک به داشتن شکم صاف بیان می شه.

1. دانه رازیانه

رازیانه یه گیاه دلپذیر با بو، گلای زرد و پر برگه نام اون از کلمه رومی به معنی  "یونجه معطر " و دارای عطر و طعم شیرین بیان است دانه رازیانه خشک شده بسیار مغذی و شامل فیبر، منیزیم، کلسیم و آهنه و مدت طولانیه که به عنوان یه کمک گوارش استفاده می شه رازیانه به استراحت عضلات گوارش GI کمک می کنه و در به دام افتادن گاز واسه کاهش نفخ کمک می کنه ساس سینتیا نویسنده کتاب S.A.S.S میگه خودتون رو لاغر کنین و پیشنهاد می کنه مردم بعد از غذا و یا وقتی که احساس می کنه معده اونا به دلیل تجمع گاز متسع شده نیم قاشق چای خوری دانه رازیانه رو بجوند و یا یه چای ساده از رازیانه جفت و جور کنن به این صورت که یه قاشق چای خوری دانه رازیانه رو به یه فنجون آب گرم اضافه کنن و اجازه بدن به مدت پنج دقیقه خیس بخوره بعد از صافی عبور داده و جرعه جرعه استفاده کنین.

2. ماهی سالمون

ماهی سالمون اثر دوبرابر در مقابله با چربی شکم داره چون شامل هر دو اسید چرب امگا 3 و ویتامین D هستش ماهی سالمون منبع بسیار خوبی از ویتامین D هستش ماهی سالمون وحشی حدود چهار برابر اندازه ویتامین D مثل ماهی قزل آلا پرورشی ارائه میده سطح خون کافی ویتامین D به چاقی از جمله چاقی شکمی ربط داره گرفتن مناسب ویتامین D واسه سلامتی خیلی با اهمیته اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی قزل آلا و دیگه ماهیای چرب هم می تونه به داشتن شکم پهن کمک کنه. محققان می گن که اسیدهای چرب امگا 3 ممکنه بیان ژن خاصی رو تغییر بدن و  بدن شما سوزوندن چربی رو به جای ذخیره اون بکنه.

3. تخم مرغ

اگه شما می خواین بعضی از چربی در دور و بر وسط شکم رو از دست بدین تخم مرغ یه راه عالی واسه شروع روز شما هستش تخم مرغ دارای پروتئینه و خوردن اونا واسه صبحونه قدرت سیرماندن رو جفت و جور می کنه. در  یه مطالعه که در تحقیقات تغذیه منتشر شده به این نتیجه رسیدن که آدمایی که واسه صبحونه تخم مرغ می خورن کمتر احتمال داره بقیه روز رو پرخوری کنن. تخم مرغ هم اینکه مواد مغذی خیلی زیاد دیگه داره مثلا، اونا منبع خوبی از ویتامین B12، یه ماده غذایی که به بدن شما در شکستن سلولای چربی کمک می کنه. تخم مرغ هم اینکه مواد مغذی قوی ویتامین D ارائه میده سطح خونی کافی ویتامین D به چاقی از جمله چاقی شکمی ربط داره. کولین، یکی دیگه از مواد مغذی قوی در تخم مرغه که واسه اجرای نقش در سوخت و ساز چربی شناخته شده. از اونجا که بیشتر این مواد مغذی در زرده تخم مرغ پیدا میشه مطمئن شید که تخم مرغ کامل رو در تغذیه خود بخورین. اگه شما در مورد کلسترول در زرده تخم مرغ نگرانین یه گزارش در سال 2008 از این ایده که خوردن یه تخم مرغ در روز کلا واسه قلب ایمنه پشتیبانی می کنه. اما با دکتر خود رو واسه تعیین بهتر صحبت کنین.

4. روغن زیتون

چربی سالم اشباع نشده موجود در روغن زیتون می تونه به طور بالقوه در ژن مربوط به سوزوندن و ذخیره سازی چربی تغییر بسازه چربیای اشباع نشده هم سطح قند خون رو کنترل و نقش کلیدی در حفظ گرسنگی و کاهش تجمع چربی در دور و بر ناحیه میانی بازی می کنه. یه مطالعه در مراقبت از دیابت نشون داد که جایگزینی بخشی از کربوهیدراتای قابل هضم پیچیده با اسیدهای چرب اشباع نشده در رژیم غذایی افراد گرفتار به دیابت نوع 2 به حفظ سطح قند خون و بهبود چربی خون کمک می کنه. چربی در رژیم غذایی هم دلیل افزایش سیری می شه که ممکنه به کم شدن اندازه کالریای دریافتی کمک کنه. قبل اینکه شما به امید داشتن کمر باریک، روغن زیتون رو روی مواد غذایی خود بریزین یادتون باشه که یه قاشق غذاخوری روغن زیتون در هر وعده دارای 120 کالریه.

5. مارچوبه

در حالی که همه سبزیجات سبز کم کالری ستاره های بزرگ مواد مغذی هستن و یه وزن سالم رو گسترش میدن مارچوبه یه وظیفه سه گانه در اثرات ضد نفخ داره اول، اون که یه منبع پروبیوتیکه که از رشد باکتریای خوب واسه کمک به حفظ تعادل سالم در دستگاه گوارش واسه جلوگیری و یا کاهش گاز پشتیبانی می کنه. اینم اینکه شامل فیبر محلول و نامحلول واسه گسترش سلامت کلی دستگاه گوارش و هم اینکه مواد ضد التهاب طبیعی به خاطر کاهش التهاب دستگاه گوارش داره سینتیا ساس میگه: واسه کاهش نفخ شکم، چند بار در هفته، مارچوبه بخار پز واسه افزایش شکم تخت استفاده کنین.

6. غلات کامل

شامل کوینولا، ذرت بو داده، جو و گندمه و می تونه به صافی معده شما کمک کنه. یه مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشون میده که آدمایی که غلات سبوس دار می خورن بیشتر از کسائی که نمی خورن چربی شکم از دست میدن. قدرت صاف کردن شکم با غلات سبوس دار به احتمال زیاد از فیبر اونا بدست اومده. هدف فیبر پایین نگه داشتن سطح انسولینه که ممکنه به چروکیده شدن سلولای چربی کمک کنه. غلات سبوس دار واسه سلامت خوب ویتامینا، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ارائه میده. برچسبای بسته بندی رو بررسی کنین و مطمئن شید که یه محصول با غلات سبوس دار ساخته شده. وزارت کشاورزی آمریکا بزرگسالان سالم رو پیشنهاد به مصرف حدود شش اونس از کل دانه در روز داره و دست کم نصف دانه باید غلات کامل باشه.

7. موز

هر چند خیلی از مردم فکر می کنم موز چاق کننده هستن ولی اونا در واقع یه غذای مهم واسه تخت کردن شکم است. غذاهای غنی از پتاسیم به حذف نفخ شکم مثل یه دیورتیک طبیعی کمک می کنن و دلیل تحریک آزادسازی سدیم زیادتر از اندازه و حفظ آب بدنه. فیبر محلول در موز هم اینکه می تونه دلیل نابود کردن و یا جلوگیری از یبوست شه دیگه غذاهای پر از پتاسیم واسه کمک به مقابله با نفخ شکم عبارتند از سیب زمینی شیرین، آجیل، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ سبزه.

8. ماست

ماست یونانی منبع خوبی از کلسیم، ماده معدنی که تولید هورمون کورتیزول ( تقویت کننده چربی شکم ) رو آهسته می کنه در حالی که کمتر از ماست معمولی، ماست یونانی هنوزم حدود 20 درصد از نیازای کلسیم روزانه شما رو داره. یکی دیگه از امتیازات بزرگ ماست یونانی در مقایسه با ماست معمولی دارای پروتئین پر کننده واسه کنترل وزن دو بار بیشتره اون ممکنه در روده از دیگر اجناس لبنی راحت تر باشه. فرآورده های لبنی دلیل مشکلات دستگاه گوارش واسه خیلی از افراد، به خصوص گاز و نفخه. با این حال، ماست یونانی،  شامل باکتری "خوب" است که به هضم غذا و جلوگیری از گاز و نفخ کمک می کنه. اینم اینکه شامل لاکتوز کمتری از ماست معمولیه.

9. خیار

خیار دارای آب و در حالت عادی شامل کالری کم و به هیدراتاسیون و کنترل وزن کمک می کنن یه خیار کامل تنها 45 کالری داره. اگه شما احساس نفخ دارین خیار می تونه زیادتر از اندازه کمک کنه. مردم از خیار واسه کاهش پف زیر چشم استفاده  می کنن و خوردن اونا هم می تونه به شما در مقابله با نفخ شکم کمک کنه. نشون داده شده که خیار دلیل کنترل فعالیت آنزیمای التهابی که می تونه به کاهش تورم GI کمک کنه روزانه به عنوان یه میان وعده و یا با یه سالاد و یا ساندویچ خیار بخورین.

10. آب

آب قابل شرب به اندازه کافی از روشای دیگری واسه صاف کردن معده س. خیلی از مردم می دونن که غذاهای غنی از فیبر واسه یه شکم صاف خوب هستن چون اونا به حرکت مواد غذایی از راه دستگاه گوارش، و جلوگیری از یبوست و نفخ کمک می کنن. با این حال، ما بیشتر قسمت آب این معادله رو از یاد بردیم. آب واسه حرکت فیبر از راه سیستم گوارش و جلوگیری از یبوست لازمه. نیاز به آب در هرکی فرق داره. هشت لیوان در روز یه قانون کلی واسه بزرگسالانه اما شما ممکنه نیاز بیشتر یا کمتر بسته به محیطی زندگی و اندازه فعالیت شما داره راشل، مشاور مواد غذایی و تغذیه در بولدر، کلرادو پیشنهاد به نوشیدن اونس در روز واسه زنان (و یا در حدود 11.4 فنجون) و واسه مردان، 125 اونس در روز (و یا در حدود 15.6 فنجون) آب از همه نوشیدنیا و غذاها داره. یه راه خوب واسه تعیین این که در حال نوشیدن آب به اندازه کافی هستین بررسی رنگ ادرار است رنگ ادرار شفاف تر بهتره. از اونجا که آبای گازدار می تونن دلیل نفخ شن آب صاف رو انتخاب کنین و با برشای لیمو، خیار و یا برگ نعناع تازه طعم و مزه اونو تغییر بدین.

.

منبع :