10 غذا واسه خوشحال بودن

خوشحالی چیزیه که بسیار دنبالش هستیم که پیدا و حفظش کنیم. راه های زیادی هست که بتونیم راضی و خوشحال باشیم: ورزش کنیم، کنار خونواده مون باشیم و البته خوردن واسه خیلیا یکی از جنبه های لذت از زندگیه. ما بیشتر فراموش می کنیم که غذا روی حس و حال ما اثر میذاره.

در این جا لیستی از 10 غذایی رو منتشر می کنیم که باعث ایجاد شادی در ما می شن:

1. سبزیجات: سبزیجات غنی از ویتامینای B1، B3، B6 و B9، و مواد معدنی مانند منیزیم هستن. اونا واسه کاهش فرسودگی و بهبود حس و حال بسیار به درد بخور هستن.

2. آب تره: این سبزی باعث می شه آدما کارکرد فیزیولوژیک خوبی دارا باشن چون هم ویتامین C داره و هم ویتامین B9. 

3. ماهی تن و آزاد: این دو ماهی غنی از اومگا 3 هستن و منبعی عالی از این اسید چرب هستن. امگا 3 باعث کاهش ناراحتی و اضطراب می شه.

4. غلات و نون: منبع تریپتوفان و لیزین هستن و در ایجاد سروتونین نقشی حیاتی دارن. سروتونین ماده ایه که باعث ایجاد احساس خوب می شه.

5. برنج قهوه ای: این ماده هم در ساخت سروتونین نقش داره.

6. شکلات و کافئین: این دو ماده سطوح خیلی از فنی تلامینا دارن و ناراحتی و غم و اندوه رو برطرف میسازن. این دو ماده هم اینکه جریان خون به مغز رو منظم می کنن، حس و حال رو بهتر میسازن و توان تمرکز رو زیاد می کنن.

7. میوه ها: پرتقال از عصبی بودن و ترش رو بودن کم می کنه؛ موز به خواب بهتر کمک می کنه و البته به نام میوه شادی هم شناخته می شه. مصرف اون باعث اثبات سطح سروتونین می شه و این مانع افسردگی شده و اضطراب رو کنترل می کنه.

8. آجیل: باعث حال خوب می شن چون از نظر امگا 3، مواد معدنی و ویتامینا غنی هستن و این مواد همه تولید انرژی در بدن رو منظم میسازن.

9. گوشت، ماهی، و اجناس لبنی: این مواد همه از نظر پروتئین غنی هستن و مشکلات حسی رو کاهش میدن.

10. شیرینیا: اونا روی اندازه سروتونین در بدن تاثیر می ذارن. معمولا وقتی که سطح سروتونین در بدن پایین باشه فرد به خوردن غذاهای شیرین و منابع کربوهیدرات تمایل پیدا می کنه.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه