10 غذا و خوراکی که واسه لاغری سریع نباید بخورین

10 غذا و خوراکی که واسه لاغری سریع نباید بخورین

تغذیه

رسیدن به لاغری و کاهش وزن کار مشکلی نیس اگه کمی در غذاهایی که مصرف می کنین رعایت کنین، واسه کاهش وزن از این 10 مورد غذایی حتما دوری کنین.

10 غذایی که واسه وزن کم کردن و لاغری باید از اونا دوری کنین

غذاهایی که میخورید، میتونن بر وزن شما اثر مهمی دارا باشن بعضی از غذاها،مثل ماست پر چرب و تخم مرغا میتونن به کاهش وزن کمک کنن یه سریای دیگه از غذاها، مثل اجناس فرآوری شده و تصفیه شده میتونن باعث زیاد شدن وزن می شن . خوب میدونید که واسه کاهش وزن ، چربی سوزی ، آب کردن شکم و تو یه کلام لاغری بایستس به رژیم غذایی و خوراکی که در طول روز دارین دقت کنین ؛ قبل از بارها در مورد چیزی که باید بخورین تا سریع تر وزن کم کنین صحبت کردیم اما در مورد نبایدا چیجوری ؟

غذا و خوراکی که واسه لاغری سریع نباید بخورین

1- سیب زمینی سرخ شده

سیب زمینی یه غذای سالم و غنیه اما سیب زمینی سرخ شده و چیپس این جوری نیستن. اونا کالری بالایی دارن و ما خیلی راحت خیلی از اونا رو میخوریم ؛ در تحقیقات دیده شده،مصرف سیب زمینی سرخ شده و چیپس با زیاد شدن وزن رابطه داره علاوه بر این،سیب زمینی سرخ شده و کبابی ممکنه.شامل مواد سرطانی به نام آکریل آمید باشه پس،بهتره سیب زمینی ساده و پخته بخورین.

واسه لاغری سیب زمینی سرخ شده رو از یاد ببرین

2- نوشیدنیای قندی بسیار موثر در چاقی

نوشیدنیای قندی شیرین، مانند نوشابه یکی از ناسالم ترین غذاها در این سیاره س اونا شدیدا با زیاد شدن وزن رابطه دارن و مصرف زیادتر از اندازه اونا میتونن اثرات مضری دارا باشن، حتی اگه نوشیدنیای شیرین شامل کالری زیادی هم باشن،مغز شما اونا رو مانند مواد غذایی جامد ثبت نمی کنه. شکر مایع به شما احساس پر بودن و سیری نمیده،و شما واسه جبران اون باید غذایی زیادی بخورین تا این کالری رو جذب کنین اگه به طور جدی تصمیم بر از دست دادن وزن دارین، به طور کامل از نوشیدنیای شیرین دوری کنین.

نوشابه به دلیل قند بسیار بالا یکی از اصلی ترین دلایل چاق شدن

3-واسه لاغری نون سفید مصرف نکنین

نون سفید بسیار تصفیه شده و بیشتر دارای مقدار زیادی شکر هستن که به اونا اضافه شده این موضوع میتونه، سطح قند خون شما رو به اندازه بالایی زیاد کنه. یه مطالعه از 9267 نفر نشون داد که خوردن دو تیکه نون سفید (120گرم) در روز باعث افزایش 40 درصدی وزن و چاقی میشه حالا خوبیش اینه خیلی از جایگزینای سالم واسه این نون هست.مانند گندم که در نظر داشته باشین نون گندم دارای گلوتن هستن ، شما می تونین نون ذرت رو هم جانشین کنین.

نون سفید رو از برنامه غذایی خود خط بزنین

4- با مصرف آب نبات به لاغری نمی رسین

آب نباتا بسیار ناسالم هستن، اونا پر از شکر و روغنای اضافی هستن. آب نباتا دارای کالری بالا و مواد مغذی کم هستن ؛ یه آب نبات متوسط میتونه حدود 200 تا 300 کالری داشته باشه.و حتی در بعضی از اونا میتونه بیشتر هم باشه بدیش اینه شما می تونین آب نبات رو در همه جا خیلی راحت پیدا کنین حتی اونا از دید روش هدف دار یکی در جایی از فروشگاه ها قرار می گیرن که مشتری رو به سمت اونا جذی کنن و واسه خریدشون تحریک شن.اگه می خواید به عنوان یه میان وعده ازش استفاده کنین،میوه یا تعدادی آجیل رو جانشین کنین.

5-اضافه وزن با مصرف آبمیوهای فرآوری شده

بیشتر آب میوه هایی که در سوپر مارکت پیدا میکنین،درصد کمی از میوه های طبیعی در اون هست ، این آب میوه ها در درصد بالایی پردازش فراورده می شن.واقعا اونا حتی میتونن به اندازه نوشابه ویا حتی بیشتر از اون قند و کالری داشته باشندهمچنین،آب میوه معمولا فیبر نداره و احتیاجی به جویدن اون نیس.این بدین معناست که یه لیوان آب پرتقال،نمی تونه تاثیر یه پرتقال رو داشته باشدو باعث میشه که مقدار کمی از اونا در زمان کوتاهی مصرف شه از نوشیدن آب میوه دوری کنین و جای اون،میوه کامل رو بخورین.

6- شیرینیا،کلوچها و کیکا دلیل اصلی چاقی

این خوراکای محبوب تشکیل شده از مواد ناسالم مانند شکر اضافه و آرد تصفیه شده می باشدآنها ممکنه شامل مقادیر چربیای مصنوعی باشن که بسیار مضره و باعث ایجاد خیلی از بیماریهایی میشه. اینا بسیار خوب نیستن، به دلیل کالری بالا و مواد مغذی کمی که دارن،بعد از خوردن اونا به سرعت گرسنه میشین اگه بخواین چیز شیرینی بخورین،می تونین از یه قطعه شکلات تلخ استفاده کنین.

تاثیر بسیار زیاد مصرف شیرینیا بر چاقی

7-مصرف نکردن بستنی واسه لاغری

بستنی فوق العاده خوشمزه س اما خیلی ناسالم هستن چراکه پر از کالریه و بیشتر مدلای اون پر از شکر هستن. مصرف یه تیکه از بستنی خیلی خوبه اما مشکل اینجاس که خوردن بستنی در مقادیر کم خیلی سخته شما می تونین بستنی خودتون رو با شکر خیلی کم و عناصر سالم،مثل:ماست پر چرب بخورین.

مصرف بستنی بسیار موثر در اضافه وزن و چاقی

8- پیتزا غذایی بسیار چاق کننده

پیتزا یه غذای بسیار معروفه با این حال پیتزاهای تجاری بسیار ناسالم هستن ، اونا دارای کالری خیلی بالایی هستن و بیشتر شامل مواد ناسالم هستن مانند آرد تصفیه شده یا گوشت فرآوری شده ای که درون پیتزا هست. اگه می خواید که از خوردن یه تیکه پیتزا لذت ببرین، اونو در منزل با مواد سالم تر درست کنین ، حتی سس خونگی هم سالم تره چون سسای موجود در سوپر مارکت شامل مقدار زیادی شکر هستن که ناسالمه یکی دیگه از گزینه ها اینه که دنبال یه مکان سالم و مناسب واسه پیتزای سالم باشین.

واسه لاغری مقدار کمتری پیتزا استفاده کنین

9- نوشیدنی قهوه با کالری بالا

قهوه شامل چندین ماده فعال بیولوژیکی و مهمتر از همه کافئینه این مواد شیمیایی میتونه سوخت و ساز بدن شما رو زیاد کنه و باعث سوزوندن چربی در دست کم مدت زمان شه با این حال اثرات منفی اون با اضافه کردن مواد ناسالمی مانند خامه،شکر،اثرات مثبت اونو کاهش میدن. اگه قهوه دوست دارین بهتره که واسه از دست دادن وزن، قهوه ساده بخورین و از اضافه کردن خامه و شکر و قند دوری کنین.

به قهوه خود هیچوقت شکر اضافه نکنین

10- غذاهایی با شکر اضافه شده

شکر اضافه شده، شاید بدترین چیز در رژیم مدرن هستن و مقدار زیاد اون باعث ایجاد خیلی از بیماریای جدی میشه. غذاهایی با شکر اضافه،معمولا کالری زیادی دارن، اما پر کننده نیستن نمونه هایی از اونا میتونه، غلات صبحونه شیرین،یا ماستای کم چرب باشه. شما باید هنگام انتخاب غذاهای کم چرب یا بدون چربی خیلی مراقب باشین به این خاطر که بیشتر نابود کردن چربی اونا،مقدار زیادی شکر اضافه میشه.تا عطر و طعمی که به خاطر به آخر رسیدن چربی به خود میگیره رو از بین ببرن.

.

منبع : pezeshk.us